מותר להתחרט - המדריך לביטול עסקאות בכרטיס אשראי

 
האפשרות לבטל תשלום שבוצע בכרטיס אשראי קיימת, חוקית במקרים רבים, ובמיוחד ב"עסקאות מרחוק" ובמקרים שבהם המוצר שקיבלת אינו מגיע. יש להבדיל בין "עסקה מרחוק" (טלפון, אינטרנט וכד') ובין עסקה בה חתמת בפועל על שובר הכרטיס. יש גם להבדיל בין עסקה במזומן (החיוב ירד כבר) לבין עסקה בתשלומים עתידיים. ואחרון חביב: יש להבדיל בין עסקה בה המוצר סופק לך לבין כזו שעדיין המוצר לא סופק לך.
  
הכללים לביטול עסקאות ששולמו בכרטיס אשראי

  • בעסקת מזומן (תשלום מיידי בכרטיס האשראי) אינך יכול לקבל את ההחזר ביוזמתך. רק בעל העסק יכול להתקשר לחברת האשראי ולבטל את העסקה. (ההגיון: מי שקונה ב"מזומן" רואה את המוצר אותו הוא קונה).
  • בעסקה מרחוק באפשרותך לבטל את העסקה, גם אם קיבלת את המוצר, ובלבד שלא חלפו 14 יום מקבלת המוצר (ההגיון: בעסקה מרחוק ישנו חוסר וודאות לגבי המוצר) גם במקרה זה בקשת הביטול היא מבית העסק, והוא רשאי לגבות ממך 5% או 100 ₪ דמי ביטול, הנמוך מבניהם.
  • בעסקה בתשלומים, במידה ולא קיבלת את המוצר כפי שסוכם, אפשר לפנות לחברת האשראי ולבקש עצירת התשלומים שנותרו. תצטרך לשלוח הצהרה כתובה על "כשל תמורה".
  • אם בית העסק בו קנית קרס, או יש לך סיבה להאמין כי הוא לא יספק את הסחורה, תוכל לבקש עצירת תשלומים בשל "כשל תמורה צפוי".
 
 מוקדי השירות של חברות האשראי:
  
אמריקאן אקספרס                   60-10-50-700-1
ישראכרט                               40-10-50-700-1 
ויזה – לאומי כארד                        6178888-03 
ויזה כאל ודיינרס                           5726444-03